söndag 9 oktober 2011

Veckans höjdpunkt

Då var det söndagskväll och helgen börjar lida mot sitt slut. Veckodagarna går snabbt, men helgerna går ännu snabbare.
Igår hade vi en riktigt mysig dag. Wilma var som vanligt på sitt bästa lördagshumör. Vi hade en lugn förmiddag, sen gick hela familjen in till stan i det härliga höstvädret. Vi tog en lunch på Krämaren, sen strosa vi runt i affärerna. Kvällen tog vi det riktigt lugnt, var väl behövligt efter en ”tuff” arbetsvecka för M.
Idag vaknade vi vid halv åtta efter 10 timmars(!!) sömn så vi alla var verkligen utvilade. Wilma sover fortfarande hela nätterna i sträck (peppar, peppar ta i trä). Vi vaknade av att Wilma låg och pratade massa, underbart! Då kan man inte annat än att bli pigg själv med.
Vid lunch kom W:s farmor och farfar hit. Vi åt lunch här hemma och de passa på att leka och mysa med Wilma. Sen åkte vi alla iväg till veckans höjdpunkt, babysimmet. Wilma älskar att bada och hon sprattlar som bara den. Idag var det tredje gången och det var dags för ”dyket”. Det gick jättebra och hon verkade tom tycka att det var roligt. Vi testade dyket fyra gånger idag och hon grät inte någon gång. Efteråt åkte vi och hämtade W:s mormor som nu leker med en ganska trött W. Hon älskar verkligen babysimmet, men det tar på krafterna. Somnar alltid i bilen innan vi ens hunnit sväng ut från parkeringen.
Tyvärr tog jag inget kort idag från min mobil, men lägger upp från förra veckan.

Ha en fortsatt trevlig kväll och kommentera gärna så jag vet om jag ska fortsätta skriva eller inte?!



Wilma leker i pappas knä medans vi äter :)
W ligger skönt nerbäddad i vagnen på färden upp till stan

Krånglade med uppladdningen, men här är en kort film från babysimmet.

Kram på er

9 kommentarer:

  1. Jag läser vidare och tycker det är så kul. Njut av att vara i ett varmt badhus, själv är jag iskall efter en match i Kungsörs kalla ishall./H

    SvaraRadera
  2. Lillplutten! Verkar varit en skön helg... Kram L

    SvaraRadera
  3. Testar om det funkar. Verkar krångla för många. Kram

    SvaraRadera
  4. Klart du ska fortsätta att blogga. Jättefina kort på Wilma. Tyvärr kan jag inte se filmen från min mobil. Kram

    SvaraRadera
  5. Jättekul att du börjat blogga, då har jag en till att följa varje dag :) Alltid kul att se bilder på sötskruttan! <3

    SvaraRadera
  6. Superfin blogg, självklart att du ska fortsätta blogga! Lika kul varje gång att få se lilla söta Wilma! :)

    SvaraRadera
  7. Ja, skriv vidare bara :)

    SvaraRadera
  8. Klart du ska fortsätta skriva Emma :) bara mysigt med lite läsning och uppdatering då och då :) ni verkar ha det hur mysigt som helst med er lilla familj, så glad för din skull! Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Haha! Ser så gulligt ut när en bebis simmar:)

    SvaraRadera