onsdag 21 december 2011

Fot och hand...och dålig sömn!!

Godkväll på er!

Hoppas att ni haft en bra dag och jag vet att många av er njuter av ett långt härligt jullov nu!!

Jag och Wilma började dagen med att åka till mitt jobb och var med på skolavslutningen eller inte själva avslutning i kyrkan utan vi var med på lärarfikat efteråt. Wilma fick fina presenter av personalen, ett pussel och en bok. TACK!!  

Direkt efteråt åkte vi på 6- månaderskontroll med läkarundersökning. Allt såg jättebra ut och hon väger nu 7,2 kg och är 66,5 cm lång. Hon följer sina kurvor så fint så!

Vi tog oss en promenad efteråt för att Wilma skulle få sova lite i fred. Jag har känt mig så elak idag mot Wilma, hon hade precis somnat på förmiddagen och hade bara hunnit sova i 15 minuter, då tar jag upp henne och klär henne för att bege oss iväg till skolan. När vi åker från skolan somnar hon så skönt i bilen och tyvärr hinner hon bara sova 15 minuter, sen ska overallen av och läkaren ska undersöka henne. Hon somnar så skönt i vagnen när vi är ute och går och 40 minuter senare vaknar hon av att hon har en "avgjutning" runt foten. Då är jag med min moster och gör en avgjutning av Wilmas hand och fot. Hon vaknar till och är på sitt bästa humör. Vi var på folktandvården och fixade detta och hon trivdes kalas i tandläkarstolen, bådar gott inför framtiden :)

Nu ska jag fixa lite sen ta och sova. Tar på krafterna att ha fullt upp en hel dag, men det är ju bara roliga saker vi gör :)

KRAM  

Wilma ligger och sover skönt samtidigt som
vi gör en avgjutning av hennes hand.

Wilma i tandläkarstolen :)

Resultatet!! Blev såå fina! Tack Anette och Marie!! :)
Kommer verkligen bli ett minne för livet för Wilma.

2 kommentarer:

  1. Roligt att det blev så bra /kram

    SvaraRadera
  2. Det blev jättebra. T o m naglarna syns tydligt. Skoj.

    SvaraRadera