onsdag 22 februari 2012

Eget babycafé & BVC

Hej!

Mina vårkänslor försvann visst lika snabbt som de kom. Idag har det verkligen varit grått och trist här, höstkänslor!  Det är isgator, regn och rusk här. Nu vill jag ha vår och sommar!  

Idag "skolkade" jag och Camilla från babycafét och sågs istället hemma hos henne. Jenny och lilla Anton kom också dit, så det var verkligen jätteroligt att träffas. Wilma hade jätteroligt med sina killkompisar! C bjöd på jättegod sockerkaka, mums! Mitt nya liv får börja imorgon istället...

På eftermiddagen har vi varit på BVC på 8-månaderskontroll. Wilma är nu 69 cm lång och väger 8150 g. Hon följer sin kurva så bra så, skönt! När jag gick till BVC idag kom jag och tänka på när vi sprang till BVC stup i kvarten för att kontrollera att hon gick upp i vikt som hon skulle. Skönt att allt ser bra ut nu och att hon går upp som hon ska. Jag fick även information idag om säkerhet i hemmet, testade Wilmas hörsel (var jättebra) och vi bokade in en för tidig tid för att ta sprutan innan vi åker utomlands. Det är 18- månadersspurtan som W. får innan vi åker för att vara skyddad mot bl.a. mässlingen som tyvärr finns i Europa.   

Ha en bra kväll!

Kram


Wilma fick testa majskrokar hos Camilla.
Det var lite läskigt i början tyckte hon, men sen
blev det en hit!



5 kommentarer:

  1. Skönt att tösan följer sin kurva :))

    SvaraRadera
  2. Skönt med lite bättre väder idag. :)
    Härligt att det gick bra hos BVC. Och så gott med sockerkaka!

    Jättekul att du är med och tävlar om en pannkakspanna i min blogg. :-) Lycka till!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tassar förbi o tipsar om en nystartat tävling hos mig i samarbete med en toppeninredningsbutik!

    http://uj76.blogspot.com/2012/02/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_23.html

    I vinstpotten ligger det ett presentkort värt hela 400 riksdaler! :)

    SvaraRadera
  4. Grattis! http://vanitas.blogg.se/2012/february/vinnarna-av-ett-kit-fran-nivea-ar.html
    Du är en av vinnarna i min blogg :)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. hihi... majskrokar är bra grejer 1 Viggo älskade dem när han var mindre, och jag kan väl erkänna att även jag va och nallade av dem då och då ;)
    Hoppas ni har en mysig kväll ! Kram

    SvaraRadera