lördag 11 augusti 2012

Goa Göteborg


Hej på er!
Nu är vi på hemmaplan igen...Borta bra, men hemma bäst!

Vi har ju varit på mini-semester några dagar. I tisdags förmiddag satte vi oss i bilen ner till Göteborg. Wilma sov fram till Skara där vi stannande och åt lunch. Sen var det tyvärr en ledsen Wilma resten av resan. Så vi var rätt slut när vi kom fram. På kvällen var vi bjudna på middag hemma hos Gullan, men Wilma var inte alls sig lik då heller och jag ser då att hon fått blåsor även i munnen. Vi bestämmer oss för att åka till Hisingakuten. Där blir vi isolerade när vi visar Wilmas blåsor. Vi får sitta själva i ett isoleringsrum i över en timme! Vi fick sen träffa en jättebra läkare som sa att Wilma har höstblåsor. Vi fick en bedövningssalva till blåsorna i munnen, men det är ett virus så det försvinner av sig själv. Hon har fortfarande kvar blåsor under fötterna...

På onsdags förmiddagen tog vi det lugnt och gick promenad i underbara Eriksberg där vi bor i Gullans uthyringslägenhet. Skulle man kunna bo på flera ställen samtidigt skulle jag lätt bo där!

Vid lunch kom Magnus bror och Alex, som också hade fått tag i biljetter till Supermatchen. Eftermiddagen spenderade vi på Liseberg. Wilma tyckte det var jättekul! Hon åkte kaninresan, farfarsbilarna och ponnykarusellen. På kvällen var Magnus på Supermatchen, United -Barcelona. En sovande Wilma och jag såg matchen på TV hos Gullan.

Torsdagen var det strålande sol så vi satt på Gullans balkong och njöt av utsikten och vädret! Innan vi åkte hem gick vi på stan några timmar. Jag köpte två par nya skor, byxor och kläder till Wilma.

Hemresan gick super! Wilma sov i princip hela resan, skönt för oss alla!

Nu ska jag ta och vara social igen med Wilmas farmor & farfar.

Hörs sen!

Kram
Wilma i isoleringsrummet.
Härlig fika vid Eriksberg.
Båten från Eriksberg in till stan.
Wilma och jag åker Farfarsbilarna.
Så här roligt tyckte Wilma det var att åka
"Kaninresan".



2 kommentarer:

  1. HAhah men vilka härliga kort"" Gosiga unge!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga kort fràn fina Göteborg! Hoppas Wilma màr bättre, verkar vara för jäkliga dessa blàsor o en av mina närmsta vänners barn har haft samma hela sommaren. Inte lätt att vara liten alltid :) Kram kram

    SvaraRadera